76% van de B2B marketeers investeert de komende jaren in Marketing automation

Marketing automation kan een belangrijke rol spelen bij het vereenvoudigen van het converteren van leads. Bij een correcte implementatie kan het zelfs bijdragen aan het closen van deals. De meeste B2B marketeers denken dan ook meer uit hun online marketing te kunnen halen als Marketing automation wordt ingezet. Dat blijkt uit het benchmarkonderzoek dat B2B Online onder ruim 50 B2B marketeers uitvoerde.

Tussen september en december 2019 legden wij B2B marketeers uit ons netwerk allerlei vragen voor over B2B marketing - in de breedste zin van het woord. Naast hun visie op Marketing automation, vertelden zij ons alles over hoe zij op dit moment bezig zijn met B2B marketing, wat de favoriete kanalen zijn, in welke activiteiten en kanalen zij veel potentie zien én waarin zij in de nabije toekomst denken te gaan investeren.

Waarom dit onderzoek?

Online B2B marketing is een vak apart. Je moet met hele andere zaken rekening houden dan bij B2C marketing. Een van de belangrijkste verschillen is dat je vaak niet met slechts één of twee personen te maken hebt, maar dat een beslissing tot aankoop door veel meer personen wordt genomen. Ook duurt het over het algemeen langer voordat men tot die beslissing komt. 

Er zijn zo veel zaken waar je als B2B-marketeer mee te maken hebt, dat het bijzonder nuttig is om van andere B2B-marketeers te leren. B2B Online wil daarin bijdragen, door in beeld te brengen waar anderen mee bezig zijn. Vandaar dit onderzoek, want hoe staan we er eigenlijk voor, anno 2020?

Benieuwd geworden? Download de whitepaper!

We besloten de belangrijkste resultaten van ons onderzoek te bundelen in een whitepaper. Zo kun jij je eigen ervaringen en inzichten vergelijken met die van vakgenoten. Benieuwd geworden naar wat jouw vakgenoten en collega's doen? Download dan hier de whitepaper!



​Welke online kanalen zetten B2B marketeers het meeste in? Uit welk online kanaal komen de meeste leads?

Een greep uit de vele vragen die wij voorlegden aan B2B marketeers…

Behoefte aan ons advies voor jullie online succes?

Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden en het inplannen van een sessie.

Diensten

Web ontwikkeling

Marketing automation

Online marketing