- Blijf top of mind: bekend maakt bemind
- Invloed uitoefenen op de perceptie van jouw merk
- Waarde opbouwen voor de lange termijn
- Je klanten worden je ambassadeurs
- Ondersteunt je sales activiteiten
Creëer merkvoorkeur bij je prospects
Een merknaam die vaak voorbij komt, wordt eerder geassocieerd met betrouwbaarheid dan een merknaam die onbekend is. Bekend maakt immers bemind. Daarnaast betaalt men graag voor het idee van kwaliteit, of het gevoel ergens bij te horen. Als jouw doelgroep deze positieve associaties heeft bij jouw merknaam, en jouw product of dienst daarom prefereert boven die van je concurrent, spreek je van een merkvoorkeur.
Invloed uitoefenen op de perceptie van jouw merk doe je met Branding campagnes. En dan praten we inderdaad over de lange termijn, want een merkbeleving of een gevoel van vertrouwen creëer je niet met één campagne. Maar doe je het goed, dan creëer je trouwe klanten, die keer op keer terugkomen en jouw bedrijf maar al te graag aanbevelen bij anderen.
Korte termijn versus lange termijn
Bijna al je Marketing budget zal waarschijnlijk ingezet worden voor de verhoging van je omzet en het aantal leads. En dat is logisch: dat is makkelijker te controleren en meten dan een Branding campagne. En dus is het budget ook makkelijker te verantwoorden. De resultaten van Branding activiteiten zijn niet zo eenvoudig te meten. Belangrijke indicatoren zijn het aantal volgers op social media, het organisch bereik op social media, direct verkeer naar je website, zoekopdrachten naar jouw merk en natuurlijk hoe vaak mensen terugkeren naar je site en opnieuw een aankoop doen.
En hoe doen we dat dan?
Belangrijk startpunt bij het werken aan je Branding zijn je merkidentiteit en positionering. We beginnen dan ook met een analyse van jullie bedrijf. Wat zijn jullie drijfveren, waarom doen jullie wat jullie doen? Hoe staan jullie in de markt, ten op zichte van de concurrent? Ook proberen we de huidige perceptie van je merk in beeld te krijgen
Na het bepalen van jullie positionering starten we met het creëren van de Branding campagnes. Denk hierbij aan onder meer display banners en LinkedIn banners waarmee jullie merknaam regelmatig herkenbaar in beeld komt. Het primaire doel van deze campagnes is niet om direct iets te verkopen, maar om positieve associaties en overtuigingen te creëren bij je doelgroep.
Je Marketing- en Salesafdeling hebben toegang tot meer klantinformatie dan ooit tevoren.
Maar hoe zet je jouw CRM-systeem in zodat je je kunt richten op klantrelaties, in plaats van op dataproblemen?
Hoe wordt er over jouw bedrijf gesproken op een feestje?
En wil je hier invloed op uit kunnen oefenen? Ontdek de kracht van Branding campagnes!