- CRO, SEO, SEA, Content en Social
- 80% meer sessies
- Rebranding: nieuwe huisstijl en merkverhaal
- 41% geaccepteerde LinkedIn connecties
- NL en internationale website
Ivory
Ivory: de ultieme toolbox voor interactieve video
Ivory is een Nederlands bedrijf met een prachtige techniek in handen. Hun platform Ivory Studio is een online applicatie waarin je als creative video’s interactief kunt maken. Door interactieve elementen toe te voegen aan een video, wordt de kijker veel meer betrokken bij het verhaal dat je wilt vertellen. Zo verandert de passieve kijker in een actieve gebruiker. Dat houdt de aandacht langer vast en zorgt ervoor dat de informatie in de video veel beter wordt onthouden. Interactieve video kun je dan ook super goed inzetten als e-learning tool, als explainer video of in je marketing campagne.
De uitdaging: op zoek naar een allround online marketing partner
Alexander Roossien is mede-oprichter van Ivory en houdt zich, naast productontwikkeling, bezig met de commerciële kant van het bedrijf. Twee jaar geleden was hij op zoek naar een allround partner om het bedrijf te ondersteunen bij hun online marketing activiteiten. Alexander: “Ondanks dat interactieve video voor het grote publiek nog vrij nieuw is, is Ivory de startup-fase al ruimschoots voorbij. We zijn flink aan het doorgroeien en wilden deze groei extra aanjagen met de juiste online campagnes. In B2B Online vonden we een prettige partner.”
We werken zo nauw samen met het team van B2B Online, dat het bijna voelt als ons eigen team.
Alexander Roossien, mede-oprichter van Ivory
Onze oplossing: een groot team van specialisten met bakken ervaring
De samenwerking startte bij de ontwikkeling van een nieuwe website. Alexander: “Ivory heeft zelf developers in huis, maar de specialisten van B2B Online hielpen ons met het opzetten van de juiste structuur, het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid en de invulling van de website. Ook zijn we direct met advertentiecampagnes gestart. Wat ik heel prettig vind, is dat er per specialisme één ervaren persoon betrokken is. Je merkt de senioriteit echt in de manier waarop er wordt meegedacht door de specialisten. Dat verloopt heel organisch en er wordt super snel geschakeld.”
Van maandelijkse content meetings tot LinkedIn acquisitie
In het afgelopen jaar is de samenwerking tussen Ivory en B2B Online steeds verder uitgebouwd. Alexander: “Met een deel van het team hebben we maandelijks een call voor de content en socials. Dat is echt een goede stok achter de deur. Zo zorgen we ervoor dat we continu in the picture blijven. De specialisten komen daarnaast proactief met nieuwe ideeën en innovatieve middelen. Zo zijn we aan de slag gegaan met een tool voor LinkedIn acquisitie - dat kende ik niet eens.” Met deze LinkedIn acquisitie werden al in de eerste maanden mooie resultaten geboekt: 41% van de connectieverzoeken werd geaccepteerd.
Volledige rebranding
Begin 2021 wilde Alexander de huisstijl van Ivory onder de loep nemen: “Dat project wilden we aanvankelijk klein houden, maar de ideeën waren zo goed dat het uitliep in een complete rebranding. We zijn super blij met de nieuwe visuele identiteit en ons merkverhaal. Dit heeft de uitstraling op de website en de socials echt een boost gegeven.”
Next step: Ivory goes international!
Op dit moment is Ivory de stap naar de internationale markt aan het maken. Alexander: “We zijn met Ivory echt in de volgende fase beland. Ons platform is extreem schaalbaar, ook internationaal. We hebben dan ook serieuze plannen om in het buitenland voet aan de grond te krijgen. Daarbij kun je wel een goede partij gebruiken. En ik vind het super tof dat we deze ambities samen met B2B Online gaan najagen!”
Meer weten over Ivory? Bekijk hun toffe website op www.ivoryvideo.com
Ook op zoek naar die full service online marketing ondersteuning?
Ontdek waarom Ivory zo enthousiast is. Neem contact op!