• Website, SEO, SEA, Content marketing, LinkedIn en CRO
  • 26% kostenbesparing in Google Ads
  • Trailers op de kaart door nieuwe content, linkbuilding, SEO, Google Ads en LinkedIn

Dawsongroup

Dawsongroup: Europees marktleider in koeloplossingen

Met meer dan 80 jaar ervaring, een vloot van méér dan 24.000 eenheden en vestigingen door heel Europa, is Dawsongroup marktleider als het gaat om koel- en vriesoplossingen voor de zakelijke markt. Dawsongroup Benelux is gevestigd in Rotterdam en is onderdeel van Dawsongroup UK. Het bedrijf heeft het concept van verplaatsbare koel- en vriescellen in Europa geïntroduceerd. Er zijn inmiddels ruim 2.500 mobiele opslagcellen in Europa verhuurd. Dawsongroup Benelux heeft de ambitie om ook op het gebied van geconditioneerde supply chain marktleider te worden. B2B Online draagt hier graag aan bij.

De uitdaging: meer resultaat halen uit online marketing activiteiten

Vincent Poll, General Manager bij Dawsongroup, vertelt: “We wilden onze Online marketing naar een hoger niveau tillen en kwamen via via met B2B Online in contact. In eerste instantie heeft B2B Online vanuit SEO, SEA en CRO waarde toegevoegd. Vanuit onze wens om continu door te ontwikkelen zijn we later ook gaan kijken naar een redesign van onze website.”

Bij het redesign van de website hebben we flink zitten sparren. Deze gezonde discussies tussen ons, de ontwerper en de SEO specialist hebben uiteindelijk wel geleid tot de beste oplossing.

Vincent Poll, General Manager bij Dawsongroup

De oplossing: intensief sparren voor het beste resultaat

“Vanaf dag één gaat de samenwerking heel goed. Robin heeft ons veel kosten bespaard (-26%) door onze Google Ads beter in te richten, daarnaast zijn de kosten per conversie ook fors gedaald (-21%). Bij het redesign van de website hebben we flink zitten sparren over de beste oplossing. Deze gezonde discussies tussen ons, de ontwerper en de SEO specialist hebben uiteindelijk wel geleid tot een goede oplossing. De CRO specialist heeft meegekeken of het nieuwe ontwerp gebruiksvriendelijk was. Eline heeft ons geïnterviewd en op basis hiervan, met de zoekwoorden van Martijn, de content geschreven. Zo’n website blijft natuurlijk doorontwikkelen, maar de resultaten zijn hartstikke goed, we groeien ieder jaar!”

Koeltrailers op de kaart

“Nu we ook koeltrainers meer op de kaart willen zetten, denkt B2B Online met ons mee vanuit diverse online specialisaties, bijvoorbeeld vanuit SEO: hoe verbeteren we onze vindbaarheid en op welke websites kunnen we blogartikelen plaatsen die bij ons aansluiten? Daarnaast willen we met whitepapers op LinkedIn de doelgroep specifiek gaan targeten en display campagnes en Google Ads inzetten. We blijven daarnaast aan de website sleutelen, want we willen nog meer gaan meten wat daar gebeurt en daar lessen uit trekken.”

Bekijk de nieuwe website van Dawsongroup op www.dawsongroup.nl

Dawsongroup
Dawsongroup

Andere inspirerende cases

Net als Dawsongroup je online marketing budget slimmer inzetten?

Wij hebben altijd tijd voor een mooie nieuwe uitdaging!

Kennisdeling

Meten is weten: Welkom Konica Minolta Sensing B.V.!

Mooie nieuwe klant: Kruizinga.nl

B2B Online in het wild: teamuitje!